The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

lördag 14 december 2013

En bra vecka!

Var på en härlig vinterkonsert i veckan . Barn och vuxna på Primary hade satt upp en liten föreställning, med original musik från musiklärarna på WISS. Allt var mycket välgjort, allt från dekor, kläder ,musik till ljud- och ljussättning. Skolan vet verkligen hur de ska uppmuntra och lyfta sina elever, för barnen är glada, entusiastiska och inte rädda för att stå på en scen. Som förälder blir man alldeles varm i hjärtat.





 
Jag har börjat att spela Mahjong igen. Väldigt kul! Förra gruppen jag spelade i splittrades av olika själ, men nu har jag fått hänga på en svensk grupp som spelar på torsdagar. Vad är Majhong då? Lite svårt att förklara, men förenklat  kan man säga att det är en blandning mellan Bridge och Poker. Fast då är jag ingen expert på Bridge och poker, så det kanske är helt fel förklaring. Jag får istället låta bilderna tala för sig.....
 



 
I går var det meningen att jag, Ebba och Sara skulle ha en shoppingdag i stan själva, men så blev det inte. Istället så fick jag med mig fem tonårstjejer på shoppingdagen. Jag kände mig som värsta NewYork-mamman .....för jag inbillar mig att så gör alla NewYork-mammor....när jag gick där tillsammans med mina döttrar och deras kompisar. Nu var det inte så glamoröst som det låter, men jag måste erkänna att det var rätt så mysigt att äta lunch med dom och sitta och lyssna på deras samtal. De befinner sig i en mellanålder - de vill frigöra sig, samtidigt som de ibland tycker att det är tryggt at ha en vuxen i närheten. Patrik och Axel hade en alldeles egen dag hemma, med  bland annat bad och bakning, så jag det känns som hela familjen var nöjda.
 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar